Şuuraltında sigaranın zararlı, haram veya mekruh olduğu düşüncesi yer
etmiş bazı kimseler, sigara içerken besmele çekmek ve içtikten sonra Allah’a
hamd etmek konusunu öne sürerek bunun mümkün olmadığını iddia ediyorlar.
Sigaranın mubahlardan ve Allah’ın nimetlerinden olduğuna dair açıklamalar daha önce geçmiştir. Bundan dolayı şüphe olarak öne sürülen bu tereddüte bir mahal
yoktur. Yine de tereddüt edenler için şu rivayeti aktarmakla yetinelim:
Kays b. Ebi Hazım rahimehullah dedi ki: “Halid b. el-Velid radiyallahu
anh şöyle dedi:
لَقَدِ انْدَقَّتْ فِي يَدِي يَوْمَ مُؤْتَةَ تِسْعَةُ أَسْيَافٍ
فَلَمْ يَبْقَ فِي يَدِي إِلَّا صَفِيحَةٌ يَمَانِيَةٌ، وَأُتِيَ بِالسُّمِّ،
فَقَالَ: مَا هَذَا؟ قَالُوا: السُّمُّ قَالَ: بِسْمِ اللَّهِ، فَشَرِبَهُ
“Mu’te günü elimde dokuz kılıç parçalandı. Elimde yalnızca
Yemen işi bir kalkan kalmıştı.” Ona zehir getirilince:
“Bu nedir?” dedi.
“Zehirdir” dediler. Bunun üzerine Halid radiyallahu anh “Bismillah”
dedi ve onu içti.” Diğer rivayette: “Zehir ona bir zarar vermedi” ziyadesi
vardır.[1]
"Her zarar veren şeyin haram olduğu"nu iddia eden sonraki kelamcı fakihlerin aksine, Seyfullah Halid b. el-Velid radıyallahu anh, aslen zararlı ve öldürücü olan zehiri besmele çekerek içmiştir! Şu halde insan sağlığına pek çok faydaları olan ve dinde haramlığına ya da mekruhluğuna hiçbir delil bulunmayan sigarayı içerken besmele çekmeye kim, neden karşı çıkar?
[1] Buhârî
ve Muslim’in şartlarına göre sahih. Ahmed, Fadailu’s-Sahabe (1481-82,
1478) Taberânî (4/105-106) Ebû Ya'lâ (13/141) İbn Ebî Şeybe (6/548) İbn Sa’d (5/40)
Ebu Nuaym Delailu’n-Nubuvve (358) Ebu Nuaym Tıbbu’n-Nebevi (569) İbn Asakir
Tarihu Dimeşk (16/252) İbnu’l-Adim Bugyetu’t-Taleb (7/3152)