Sözlerin en doğrusu Allah'ın kelamı, yolların en hayırlısı Muhammed Aleyhisselam'ın yoludur. Dinde her sonradan çıkarılan şey bidattir.Her bidat sapıklıktır ve her sapıklık da cehennemdedir (Muslim no: 867)

Duâ

Duâ

Daru's-Sunne Neşidler

19 Aralık 2022 Pazartesi

Sünnet İnkârcılarının İçki Hakkındaki Yalan ve Çarpıtmalarına Cevap!

 Sosyal medyada güya sarhoş edici içkileri sarhoş olmayacak kadar içmeye cevaz verildiğine dair hadisler bulunduğuna dair iğrenç bir yalanın yayıldığı haber verildi. Kime ait olduğu belirtilmeyen bir kitaptan aşağıdaki resim çekilerek paylaşılmış!  Bu kitap her kime aitse hadis metinleri ve verdiği kaynaklar üzerinde kasten oynanmış, metinleri ters yüz edilmiştir!



“Mezhepsizler” ismini kullanan hadis inkârcısı başka bir kâfir hesabı da hadisleri inkâr etmeye malzeme olarak kullanmak için bu paylaşımı yapmış!

İlk hadis olarak Tahavi’nin Şerhu Meani’l-Asar kitabı kaynak gösterilen hadiste Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Siz de için ancak sarhoş olmayın” (!) buyurdu diye zikredilen hadis münker bir lafızdır. İsnadında ihtilata (hafıza karışıklığına) uğramış ravi vardır. Sika ravilerin rivayetinde ise lafzı: “Her sarhoşluk veren şey haramdır” şeklindedir. Bu konuda Hafız el-Beyhakî Hilafiyyat kitabında (no: 5108-5114 arasında) bu lafzın münkerliğini ayrıntılarıyla ve sağlam ravilerin rivayet isnad ve metinleriyle açıklamıştır.

Tahavi’nin Şerhu Meani’l-Asar kitabında şu şekildedir: Ebu Burde b. Ebi Musa’dan:

أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَمَّا بَعَثَ أَبَا مُوسَى وَمُعَاذًا إلَى الْيَمَنِ قَالَ أَبُو مُوسَى إنَّ شَرَابًا يُصْنَعُ فِي أَرْضِنَا مِنْ الْعَسَلِ ، يُقَالُ لَهُ الْبِتْعُ ، وَمِنْ الشَّعِيرِ يُقَالُ لَهُ الْمِزْرُ .فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كُلُّ مُسْكِرٍ حَرَامٌ

“Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem Ebu Musa ve Muaz radıyallahu anhuma’yı Yemen’e gönderirken Ebu Musa radıyallahu anh dedi ki: “Bizim topraklarımızda baldan yapılan ve “el-Bit’u” denilen bir içki ve arpadan yapılan “el-Mizr” denilen bir içki vardır.” Bunun üzerine Nebî sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki:

“Her sarhoşluk veren şey haramdır.

Bezzar’ın (8/117) rivayetinde şöyledir: “Muaz radıyallahu anh dedi ki:

إِنَّكَ تَبْعَثُنَا إِلَى أَرْضٍ كَثِيرَةِ الْأَشْرِبَةِ، فَمَا نَشْرَبُ؟، قَالَ: «اشْرَبُوا وَلَا تَشْرَبُوا مُسْكِرًا»

“Muhakkak sen bizi içecekleri çok olan bir yere gönderiyorsun. Ne içelim?” Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki:

İçin, fakat sarhoş edici içki içmeyin!” bunun isnadı sahihtir.

Dârimî (no:2143) Buhârî (6751) Muslim (1733) Nesâî (5603) İbn Hibban (12/199)  ve başkalarının rivayetinde ise lafzı şöyledir:

اشْرَبُوا، وَلَا تَشْرَبُوا مُسْكِرًا، فَإِنَّ كُلَّ مُسْكِرٍ حَرَامٌ

İçin. Fakat sarhoş edici içki içmeyin. Zira her sarhoş edici içki haramdır.” ve başkalarının rivayetlerinde de bu şekildedir.

İkinci hadis olarak Sahhar b. Sahr rivayeti zikredilmiş ve Taberânî Mu'cemu'l-Kebîr (no: 7405) kaynak verilmiştir. Taberânî Mu'cemu'l-Kebîr’de metni şu şekildedir:

أَنَّ صُحَارَ بْنَ صَخْرٍ الْعَبْدِيَّ حَدَّثَهُ، أنَّهُ قَالَ لِرَسُولِ اللهِ صَلَّى الله عَلَيْهِ وَسَلَّمْ: إِنَّا بِأَرْضٍ كَثِيرَةٌ أَخْبَازُهَا وَبُقُولُهَا، وَنَشْرَبُ النَّبِيذَ عَلَى ذَلِكَ، فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى الله عَلَيْهِ وَسَلَّمْ: «اشْرَبُوا مِنْهُ مَا لَا يُذْهِبُ الْعَقْلَ وَالْمَالَ

“Sahhar b. Sahr el-Abdî’nin rivayet ettiğine göre kendisi Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’e: “Biz ekmekçisi ve baklaları çok olan bir diyardayız. Bundan dolayı nebiz (hoşaf) içiyoruz.” Nebî sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: “Aklı ve malı gidermediği sürece ondan içebilirsiniz.”

Görüldüğü gibi bu hadiste nebizden bahsedilmektedir. Nebiz, meyveyi suyla kaynatarak hoşaf yapmaktır. Hoşaf yani nebiz konusunda ekşime ve mayalanarak sarhoş edici hale gelmeden önce içilmesine izin verilmiştir. Bazı hadislerde bunun süresi 3 gün olarak bildirilmiştir. Nebiz hakkındaki bu durum malum ve meşhurdur. Lakin yukarıda bahsettiğim kitabın sahibi nebizi parantez içinde “şarap” diye tercüme ederek kasten saptırma yapmıştır!

Diğer taraftan, Sahhar b. Sahr’dan zikredilen bu rivayetin isnadında Mansur b. Ebi Mansur meçhuldür. Ahmed b. Muhammed b. Rişdeyn el-Mısrî de, babası Muhammed ve dedesi Rişdeyn b. Sad da zayıf ravilerdir. Yani bu rivayet isnad bakımından çürüktür!

Üçüncü hadis olarak zikredilen rivayete Abdurrazzak’ın Musannef’i kaynak gösterilmiş.  Abdurrazzak’ın rivayetinin metni şöyle: el-A’lâ b. Abdillah b. Eş-Şıhhîr dedi ki:

«نَهَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنْ أَشْرِبَةٍ» قَالَ: فَقِيلَ لَهُ إِنَّهُ لَا بُدَّ مِنْهَا أَوْ نَحْوَ هَذَا قَالَ: «فَاشْرَبُوا مَا لَمْ يُسَفِّهْ أَحْلَامَكُمُ وَلَا يُذْهِبْ أَمْوَالَكُمْ»

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bir içecekten yasakladı. Kendisine onu mutlaka içmeleri gerektiğini veya buna benzer bir söz söylediler. Buyurdu ki: “O halde aklınızı gidermediği ve malınızı götürmediği sürece için

Bu rivayet sahih değildir. Ebu’l-A’lâ Yezid b. Abdillah eş-Şihhir tabiin’dendir ve bu rivayet mürseldir. Ayrıca ondan rivayette bulunan Said b. İyas el-Cerirî ömrünün sonlarında ihtilata (hafıza karışıklığına) uğramıştır. Bu yüzden Said b. İyas’tan ancak ihtilatından önce yaptığı rivayetler kabul edilir, ihtilatından sonraki rivayetleri kabul edilmez.  

İsnad olarak sahih olmayan bu rivayet de yine nebiz/hoşaf hakkındadır ve mayalanarak sarhoş edici duruma gelmeden önce verilen bir izin söz konusu edilmektedir. Bu durum sahih hadislerde sabittir. Lakin mezkûr sahtekâr yazar, sanki bu rivayetlerde sarhoş edici içkilere cevaz verilmiş gibi lanse ederek bilinçli bir şekilde çarpıtma yapıyor!

Bu üçüncü rivayet aslında ikinci rivayette anlatılan olayın farklı bir rivayet versiyonudur. Nitekim Taberânî Mu'cemu'l-Kebîr’de no 7403 Yezid b. Abdillah b. Şihhir’den, o da Abdurrahman b. Sahhar’dan, o da babası Sahhar radıyallahu anh’den şöyle rivayet etti:

عَنْ صُحَارٍ أَنَّهُ قَالَ: يَا رَسُولَ اللهِ إِنِّي رَجُلٌ مِسْقَامٌ فَائْذَنْ لِي أَنْتَبِذْ فِي جَرِيرَةٍ مِثْلَ هَاتِيهِ - يَعْنِي صَغِيرَةً - «فَأَذِنَ لَهُ»

“Sahhar radıyallahu anh dedi ki: “Ey Allah’ın rasulü! Ben müzmin hastalığı olan bir adamım. Benim için küçük testilerde nebiz (hoşaf) yapılmasına izin ver.” Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem de ona izin verdi.”

Bunun isnadı hasendir. Bu hasen rivayet ortaya çıkarmaktadır ki: zayıf isnadla gelen ikinci rivayet ve yine zayıf isnadla gelen üçüncü rivayetin aslı bu rivayette geçenlerdir ve bu hadiste Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in nebiz yapmaya yani meyvelerin hoşaf veya şırasının yapılmasına ruhsat vermiş, ancak bu hoşaf ve şıraların mayalanarak sarhoş edici hale gelmesinden sonra içilmelerini yasaklamıştır.

Alıntı yapılan kitabın yazarı ve bu kitaptan bu sayfayı paylaşanlar kesinlikle art niyetli, kasten saptırma yapan alçak haysiyetsizler ya sarhoş edici içkileri sarhoş olmayacak kadar içmeye cevaz aramakta (ki bu Ebu Hanife denen sapığın görüşüdür) yahut da Sahih hadislerin inkâr edilmesi için kasten saptırma yapmaktadırlar! Her ikisi de dinden çıkaran küfür fiillerdir!

Allah’ın izniyle bu konudaki yalan ve çarpıtmaları da ortaya çıkmıştır!

* Bu yazıyı yayınlamamdan sonra bir kardeşim alıntı yapılan kitabın Arif Tekin'in İslam'da İçkiler adlı kitabı olduğunu haber verdi. Bu kitabın pdf'sini buldum ve göz attığımda yukarıda açıkladığım üzere bir çok hadisler hakkında saçma sapan saptırmalarla kitabını doldurduğunu gördüm. Nebiz (meyve hoşafı) hakkında gelen hadisleri bizatihi sarhoş edici içkilerden ayırd edemeyecek kadar cahil, içkinin yasaklanmasından önce içinde sarhoş edici içki mayalandırılması sebebiyle yasaklanan belli bir takım kapların geçici olarak yasaklanıp, sonradan bu tür kapların kullanılmasına izin verilmesi konusunu anlayamayacak kadar ebleh olan - veya kasten saptıran - bu kâfir yazar, kitabında netice olarak Kur'ân'da içkinin yasak olmadığını iddia edecek kadar zıvanadan çıkmıştır! 

Meclislerin Keffareti

Meclislerin Keffareti
"Subhâneka'llâhumme ve bihamdik ve eşhedu en lâ ilâhe illâ ente estağfiruke ve etûbu ileyk" (Taberani 10/164, el-Elbânî Sahîhu'l-Câmi (4487)