Sözlerin en doğrusu Allah'ın kelamı, yolların en hayırlısı Muhammed Aleyhisselam'ın yoludur. Dinde her sonradan çıkarılan şey bidattir.Her bidat sapıklıktır ve her sapıklık da cehennemdedir (Muslim no: 867)

Duâ

Duâ

Daru's-Sunne Neşidler

30 Haziran 2023 Cuma

Kadınların Sosyal Hayata Karışmasına Çağıranların Bir Şüphesine Cevap

 İhtilatı ve kadınların erkeklerle birlikte sosyal hayata katılmasını savunan zındıkların ortaya attıkları şüphelerden biri şu şekilde:

Ebu Belec Yahya b. Ebi Suleym’den:

رَأَيْتُ سَمْرَاءَ بنتَ نَهِيكٍ، وَكَانَتْ قَدْ أَدْرَكَتِ النَّبِيَّ - صلى الله عليه وسلم -عَلَيْهَا دِرْعٌ غَلِيظٌ وَخِمَارٌ غَلِيظٌ بِيَدِهَا سَوْطٌ تُؤَدِّبُ النَّاسَ وَتَأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ

“Semra bt. Nehik’i gördüm. O Nebî sallallahu aleyhi ve sellem’e yetişmiş olan kadınlardan idi. Üzerinde kalın bir elbise ve kalın bir peçe vardı, elinde de kamçı vardı. İnsanlara iyiliği emredip kötülükten yasaklıyordu.”

Bunu Taberânî Mu'cemu'l-Kebîr (24/311) Ebu Nuaym Marifetu’s-Sahabe (6/3369) rivayet ettiler. El-Elbani Cilbabu’l-Mer’e’de (s.101) “Senedi ceyyiddir” dedi.

Bu kıssa isnad olarak zayıf, metin olarak münkerdir.

İsnadın zayıflığı: Çünkü Yahya b. Ebi Suleym’in Semra bt. Nehik’ten işittiği bilinmediği gibi, onunla muasır da değildir. Ebu Belec künyeli iki raviden biri bu Yahya b. Ebi Suleym’dir ve Yahya b. Ebi Suleym hakkında sika olduğunu söyleyen de, zayıf olduğunu söyleyen de vardır. Lakin biz Yahya b. Ebi Suleym üzerinde durmayacağız. Çünkü Buhârî, Yahya b. Main gibi uzman imamların açıkça belirttikleri gibi bu isnaddaki Ebu Belec, Yahya b. Ebi Suleym değildir. Bilakis Ebu Belec künyesiyle maruf olup cerh ve ta’dil olarak durumu bilinmeyen: Ebu Belec Cariye b. Belecdir. Semra bt. Nuheykten işiten Ebu Belec, ancak Ebu Belec es-Sagir diye bilinen Cariye b. Belec’dir. Bu ise meçhul bir ravidir. El-Elbani ve onu taklid eden Selim Hilali gibilere Ebu Belec Yahya b. Ebi Suleym ile Ebu Belec Cariye b. Belec karışık gelmiş, ikincisini birincisi zannederek hata etmişlerdir.

Bu kıssa sahih olsaydı bile, Fadl İlahî Mes’uliyetu’n-Nisa Fi’l-Emri Bi’l-Ma’ruf ve’n-Nehyu Ani’l-Munker kitabında (s.136) şöyle demiştir: “Nebî sallallahu aleyhi ve sellem’in veya raşid halifelerden birinin onu çarşılarda hisbe göreviyle görevlendirdiği varid olmamıştır. Bu kadın kendi başına çarşıda bu işe kalkışmış olabilir. Bu durum onun onun çarşıda hisbe görevine tayin edildiğini göstermez.”

Yine şayet bu kıssa sahih olsaydı, burada zikredilen kadın yaşlı bir kadındır. İhtilat davetçileri yani kadınların erkeklerle birlikte sosyal hayata dahil olmasına çağıranlar bu konuda genç kadınları ve ihtilatı kabul eden kimseleri arıyorlar! Halbuki kadınlarla erkeklerin karışmaları, yasaklanması gereken münkerlerdendir! Şayet Semra bt. Nehik radıyallahu anha hayatta olsaydı kamçısıyla bu ihtilat ashabını te’dip ederdi! Çünkü bu ihtilat davetçileri kadınları ucuz bir ticaret ve reklam malzemesi ediniyorlar!

Meclislerin Keffareti

Meclislerin Keffareti
"Subhâneka'llâhumme ve bihamdik ve eşhedu en lâ ilâhe illâ ente estağfiruke ve etûbu ileyk" (Taberani 10/164, el-Elbânî Sahîhu'l-Câmi (4487)