Ubade b. Samit radıyallahu anh şöyle demiştir: “Muhakkak ki hakkın
üzerinde bir nur/aydınlık vardır”[1]
Muaz b. Cebel radıyallahu anh şöyle demiştir: “Hakkı işittiğin
zaman kabul et. Zira hakkın üzerinde bir nur vardır”[2]
Abdullah b. Mesud radıyallahu anh şöyle demiştir: “Dikkat edin!
Biriniz dininde kimseyi; o iman etmişse iman edecek, o kafir olmuşsa kafir
olacak şekilde taklid etmesin. Birilerine uymadan yapamayacaksanız, size ölmüş
olanları tavsiye ederim. Zira hayatta olanın fitnesinden emin olunmaz.”[3]
İbn Ömer radıyallahu anhuma şöyle demiştir: “İslam’da beni en çok
sevindiren şey; şu hevâlardan (bidat görüşlerden) herhangi bir şeyin kalbime
girmemiş olmasıdır.”[4]
Huzeyfe radıyallahu anh dedi ki: “Seni Allah’ın dini hususunda sık
sık görüş değiştirmekten sakındırırım. Zira Allah’ın dini tektir.”[5]
El-Evzai rahimehullah şöyle demiştir: “Sünnet ne tarafa dönerse biz
de o tarafa döneriz.”[6]
Sufyan es-Sevri rahimehullah şöyle demiştir: “Sünnet ehline hayrı
tavsiye edin. Zira onlar gariplerdir.”[7]
El-Hasen el-Basri rahimehullah şöyle der: “Ey sünnet ehli! Yumuşak
davranın. Zira sizler insanların azınlığısınız.”[8]
Yunus b. Ubeyd rahimehullah şöyle der: “Sünnetten daha garip kalan
bir şey yoktur. Ondan da daha garip kalanı ise sünneti bilenlerdir.”[9]
Sufyan es-Sevrî rahimehullah şöyle demiştir: “Sana doğuda bir
kimsenin ve batıda bir kimsenin sünnet ashabından olduğu ulaşırsa her ikisine
de selam gönder ve dua et. Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat ne kadar da azdır!”[10]
Eyyub es-Sahtiyani rahimehullah şöyle der:” Sünnet ehlinden birinin
öldüğünü işittiğimde bir organımı kaybetmiş gibi oluyorum.”[11]
Yine şöyle demiştir: “Sünnet ehlinin ölmesini temenni edenler,
Allah’ın nurunu ağızlarıyla söndürmek isteyenlerdir. Kafirler istemeseler de
Allah nurunu tamamlayacaktır.”[12]
Ebu Bekir b. Ayyaş rahimehullah’a; “Sünnet ehli kimdir?” diye
sorulunca şöyle demiştir: “Bidat görüşler zikredildiğinde onlardan hiçbirine taraftar
olmayandır.”[13]
Şaz b. Yahya rahimehullah şöyle demiştir: “Sahabelerden gelen
rivayetlerin yolunu tutmak dışında cennete ulaştıran başka bir yol yoktur.”[14]
El-Fudayl b. Iyad rahimehullah şöyle demiştir: “Kendisine istişare
için gelen birini bidatçi birine yönlendiren kimse islam’ı aldatmış olur.”[15]
El-Evzai rahimehullah dedi ki: “Hiçbir bidat sahibi yoktur ki, bidatine
aykırı olarak Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in bir hadisi rivayet
edildiğinde hadise buğzetmesin.”[16]
Ebu’l-Abbas el-Asam rahimehullah şöyle der: “İki Harici kabeyi
tavaf ettiler ve biri diğerine; “Şu yaratılanlar içinde seninle benden başka
cennete girecek kimse yok” dedi. Arkadaşı da ona: “Cennetin genişliği gökle yer
arası kadar olduğu halde sadece ikimiz için mi kuruldu?” dedi. O da: “Evet”
deyince, “O senin olsun” dedi ve görüşünü terk etti.”[17]
[1] el-Lalkaî Şerhu Usuli İtikadi Ehli’s-Sunne ve’l-Cemaa 116
[2] Ebu Davud 4611
[3] el-Lalkaî 130
[4] el-Lalkaî 227
[5] el-Lalkai 120
[6] el-Lalkai 47
[7] el-Lalkai 49
[8] el-Lalkai 19
[9] el-Lalkai 23
[10] el-Lalkai 50
[11] el-Lalkai 29
[12] el-Lalkai 35
[13] el-Lalkai 53
[14] el-Lalkai 112
[15] el-Lalkai 261
[16] el-Lalkai 732
[17] el-Lalkai 2317