Sözlerin en doğrusu Allah'ın kelamı, yolların en hayırlısı Muhammed Aleyhisselam'ın yoludur. Dinde her sonradan çıkarılan şey bidattir.Her bidat sapıklıktır ve her sapıklık da cehennemdedir (Muslim no: 867)

Duâ

Duâ

2 Temmuz 2012 Pazartesi

Kola ve Gazozlardaki Alkol Hakkında

Bismillah.
Birçok kardeşimiz, kola ve gazoz türü içeceklerde alkol tespit edildiğine dair haberi nakletmem üzerine, özellikle gazoz şirketlerinin mazeret olarak öne sürdükleri "bazı meyve ve sebzelerde de doğal olarak etil alkol bulunuyor" olması sebebiyle sorular iletmektedirler.


Bu konuda daha önce alkol türevleri hakkında yazı yayınlamış ve bunlardan sadece etil alkolün hamr kapsamındaki içkilerde kullanıldığını, ancak içerisinde etil alkol tespit edilen gazozlu içeceklerde önemli olanın; doğal sebeplerle mi oluştuğu yoksa, üreticilerinin bizzat etil alkol kattıkları mı? bu hususun cevabına göre hüküm alacağını belirtmiştim.
http://ebumuaz.blogspot.com/2011/04/sorular-ve-cevaplar.html
Arpa gibi bazı bitkilerden içecek yapılması Nesai'nin Ali radıyallahu anh'den rivayet ettiği bir hadiste yasaklanmıştır. ki bugün "alkolsüz bira" adıyla etil alkol içeren bu yasaklanmış içecek üretilmektedir! İsmen yasaklanmış bu gibi içeceklerin haramlığında hiçbir şüphe yoktur. Nitekim Dr.Nesimi, Tıbbu'n-Nebevi adlı eserinde biranın alkolsüz olamayacağını açıklamıştır. Suud'luların bu içkiyi serbest kılmalarına aldanmamalıdır! onların uygulamaları dinde hiçbirşey ifade etmez.
Ali radıyallahu anh'den: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem altın yüzük takmayı, ipekli elbise giymeyi, ipekten yapılmış eyer üzerine binmeyi ve cia' (arpa, mısır veya buğdaydan yapılmış meşrubatları) içmeyi yasakladı." (Nesai el-Mucteba (8/302) Sunenu'l-Kubra (5101-5102) Ebu Davud (3697) Tirmizi (2808) Ahmed (963) Ziya el-Muhtare (2/334, 400) Şeyh el-Elbani isnadının sahih olduğunu söylemiştir.)

Gazozlara gelince, Fransa'daki Coca Cola yetkilisi Michel Pepin'in kola formülünde çözücü olarak etil alkol katıldığını itiraf etmesi, bu içeceği şüpheli konumdan çıkarmış, haram oluşunu kesinleştirmiştir.
Diğer firmaların etil alkol tespit edilen gazozlu içeceklerine gelince, hala şaibe devam etmektedir. Çünkü Tüketiciler Birliği şöyle açıklamıştır: "Etil alkol, gazlı içecek üretiminde maliyeti düşük olması nedeniyle kullanılmaktadır. Etil alkol yerine aynı işlevi görmek üzere, örneğin propylen glycol maddesi kullanılması mümkündür. Ancak etil alkol yerine kullanılacak “ara çözücü” hangisi olursa olsun, üretim maliyeti artacaktır."
Nitekim yapılan testlerde bir gazoz markasının litrede 0.20 gram etil alkol içerdiği tespit edilirken, diğer markanın litrede 1.56 gram tespit edilmiştir. Aradaki fark büyüktür ve şüphelerimiz devam etmektedir.
Firma yetkililerin çoğu ise kafir ya da fasıklardır. açıklamaları dinde muteber değildir.   
Burada dikkat edilmesi gereken bazı noktalar daha var ki, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bu meselelere açıklık getirmiştir:
Nesai el-Mucteba'da (8/291) ve Sunenu'l-Kubra'da (5053) Enes radıyallahu anh'den şöyle rivayet ediyor:

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ: «
نَهَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ نَجْمَعَ شَيْئَيْنِ نَبِيذًا يَبْغِي أَحَدُهُمَا عَلَى صَاحِبِهِ» قَالَ: وَسَأَلْتُهُ عَنِ الْفَضِيخِ، فَنَهَانِي عَنْهُ، قَالَ: «كَانَ يَكْرَهُ الْمُذَنِّبَ مِنَ الْبُسْرِ مَخَافَةَ أَنْ يَكُونَا شَيْئَيْنِ، فَكُنَّا نَقْطَعُهُ»

"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem biri diğerine baskın çıkıp mahiyetini değiştirecek türde olan iki cins meyvenin karışımından meşrubat yapmamızı yasakladı." Ravi der ki: "Enes'e hurmanın koruğu ile kurusunun karışımından meşrubat yapmayı sorduğumda beni bundan nehyetti ve şöyle dedi: "Aynı şekilde karışım gibi olur endişesiyle dip kısmı olgunlaşmaya yüz tutmuş koruk hurmadan da meşrubat yapmayı kerih görürdü ki, bundan dolayı hurma koruğundaki o kısımları keser, öyle meşrubat yapardık."
Şeyh el-Elbani isnadının sahih olduğunu söylemiştir.

Ebu Katade radıyallahu anh'den: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: "Henüz olgunlaşmaya başlayan hurma ile yaş hurmayı veya hurma koruğu ile kuru üzümü karıştırmak suretiyle şıra yapmayın. her birinin şırasını ayrı ayrı yapın." (Buhari (5602) Muslim (1988)

Meclislerin Keffareti

Meclislerin Keffareti
"Subhâneka'llâhumme ve bihamdik ve eşhedu en lâ ilâhe illâ ente estağfiruke ve etûbu ileyk" (Taberani 10/164, el-Elbânî Sahîhu'l-Câmi (4487)