Sözlerin en doğrusu Allah'ın kelamı, yolların en hayırlısı Muhammed Aleyhisselam'ın yoludur. Dinde her sonradan çıkarılan şey bidattir.Her bidat sapıklıktır ve her sapıklık da cehennemdedir (Muslim no: 867)

Duâ

Duâ

Daru's-Sunne Neşidler

14 Haziran 2022 Salı

Fotoğrafların Yasaklanan Suret Olmadığını İddia Edenlere Reddiye – El-Elbani

 El-Elbani rahimehullah dedi ki: “Ebu Hureyre radıyallahu anh şu kudsi hadisi rivayet etmiştir:

Benim yarattığım gibi yaratmaya kalkışandan daha zalim kim vardır? Haydi bir zerre (küçük kızıl karınca) yaratsınlar! Haydi bir tane yaratsınlar, bir arpa yaratsınlar!” Allah böyle buyuruyor! Ebu Hureyre radıyallahu anh’ın bu hadisi rivayet etmesinin sebebi şudur: O, Emevilerden birinin sarayında suret yapan bir ressama uğramıştı. Adam duvarlara suretler yapıyordu. Bunun üzerine bu hadisi rivayet etti. Şayet o suretleri düşünürsek, kabartma olduklarını lakin fakihlerin tabiriyle mücessem (heykel) olmadıklarını söyleyebiliriz. Şu halde Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Her suret yapan ateştedir” buyurmuştur. Bu mana Allah Azze ve Celle katından gelmiştir. Nitekim bazı hadislerde suret yapanlara karşı çıkan ve bu işe cüret edenleri azarlayan Allah Azze ve Celle’dir. Suret yapan kimse tasviriyle, Allah Azze ve Celle’ye yaratma hususunda benzemeye çalışmaktır. Nitekim Allah Azze ve Celle şöyle buyurmuştur:

Yaratanların en güzeli olan Allah pek yücedir.” (Mu’minun 14) Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Her suret yapan ateştedir” buyurduğunda bu söz semadan bir vahiy iledir. Allah Azze ve Celle’nin nebi sallallahu aleyhi ve sellem’e, cüzî meseleleri de kapsayacak şekilde genel bir hükmü semadan vahiy olarak indirmesinde ne gariplik vardır? Bu hakikati düşündüğümüzde Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in: “Her suret yapan ateştedir” sözünü söylemesinde hiçbir gariplik yoktur. Yani Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in zamanında bulunmayan, bugünkü suret yapıcıları da bu kapsamdadır. Çünkü nebisine, fotoğraf makineleriyle suret yapanları da kapsayan bu genel hükmü içeren sözü söylemesini ilham eden Allah Azze ve Celle’dir.”

Link:

الشيخ محمد ناصر الالباني-متفرقات-174-1 (alathar.net)

El-Elbani rahimehullah dedi ki: “Benimle İslam davetçilerinden biri arasında geçen konuşmayı iyi hatırlıyorum. Maalesef bu davetçilerin bu mesele etrafında sünnet bilgileri yoktur. Haramlığı hadislerde gelen şu suretlerle ancak elle yapılan suretlerin kastedildiğini iddia etti. Delili de, bu aletlerin o zamanda mevcut olmadığıymış! Bu suretleri yapanlar Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in zamanında suret yapan kimseler değillermiş! Öncelikle size açıkladığım bu hakikati anlattım. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem Allah’tan vahiyle konuşmuş ve gaybî meseleleri de bildirmiştir. Bu, İslam’ın genel kapsamlı oluşundandır. Biz birçok konferanslarda  İslam’ın azametinden, onun her zaman ve her mekana uygun oluşundan ve hükümlerinin geneli kapsadığından bahsederiz. Sonra da “Her suret yapan ateştedir” ve “Her bid’at bir sapıklıktır” hadisleri gibi nasların genel oluşu gerçeğini bilmezden gelmeye kalkarız! 

Her bid’atin bir sapıklık olmadığını söyledikleri gibi her suret yapanın da ateşte olmayacağını söylüyorlar! “Her sarhoşluk veren şey hamr’dır ve her hamr haramdır” hadisine karşı, her sarhoşluk veren şeyin hamr olmadığını ve haram olmadığını söylemeleri gibi! Bu hadisler hakkında bu bir örnektir. Allah’a ve rasulüne iman eden bir kimse böyle bir tevile kalkışmaz! Bahsettiğim bu davetçiye dedim ki: 

“Bu cihazların Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in zamanında mevcut olmadığını gerekçe göstererek, bu hadisleri genel kapsamlı görmüyorsan, sen şu an modern aletlerle yapılan putlara da karşı çıkamazsın… Mesela şöyle dediklerini varsayabiliriz: şurada kurban kesilen etler, konserve yapılarak kutulanmıştır. Yine büyük fabrikalarda plastikten putlar yapsalar, bu putlar şüphesiz mücessem heykellerdir. Biri çıkıp senin ölçünle dese ki: “Bu putlar cihazlarla yapılmıştır, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in: “Her suret yapan ateştedir” ve “Kim bir suret yaparsa…” sözünün zahirinde haram kılınanlardan değildir. O başka bir türden, bunlar başka bir türdendir. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in zamanında bu türden olanlar yoktu” Böyle bir şey diyebilir mi? Vallahi insaflı olan çok az bulunuyor! Bu adam da o az bulunan insaf sahiplerindendi ve dedi ki: “Hayır bunlar puttur” Ben de ona dedim ki: “Peki şu suretlerin farkı nedir? Bunlar puttur. Lakin şu an şimdiki suretler konusunda ihtilaf ettin. Halbuki bu suretler (resimler) de Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in daha önce zikredilen birçok hadislerinin kapsamındadır.”

Link:

الشيخ محمد ناصر الالباني-متفرقات-174-2 (alathar.net)

Meclislerin Keffareti

Meclislerin Keffareti
"Subhâneka'llâhumme ve bihamdik ve eşhedu en lâ ilâhe illâ ente estağfiruke ve etûbu ileyk" (Taberani 10/164, el-Elbânî Sahîhu'l-Câmi (4487)