Sözlerin en doğrusu Allah'ın kelamı, yolların en hayırlısı Muhammed Aleyhisselam'ın yoludur. Dinde her sonradan çıkarılan şey bidattir.Her bidat sapıklıktır ve her sapıklık da cehennemdedir (Muslim no: 867)

Duâ

Duâ

Daru's-Sunne Neşidler

13 Mart 2020 Cuma

Allah'tan Başkasının İzzeti İçin Savaşılamaz!


Yönetici Otoritesi İçin Müslümanlarla Savaşırsa Onunla Beraber Savaşılamaz

İbn Mesud radıyallahu anh’den: Nebî sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

يَجِيءُ الرَّجُلُ آخِذًا بِيَدِ الرَّجُلِ فَيَقُولُ يَا رَبِّ هَذَا قَتَلَنِي فَيَقُولُ اللَّهُ لَهُ لِمَ قَتَلْتَهُ؟ فَيَقُولُ قَتَلْتُهُ لِتَكُونَ الْعِزَّةُ لَكَ فَيَقُولُ فَإِنَّهَا لِي وَيَجِيءُ الرَّجُلُ آخِذًا بِيَدِ الرَّجُلِ فَيَقُولُ إِنَّ هَذَا قَتَلَنِي فَيَقُولُ اللَّهُ لَهُ لِمَ قَتَلْتَهُ؟ فَيَقُولُ لِتَكُونَ الْعِزَّةُ لِفُلَانٍ فَيَقُولُ إِنَّهَا لَيْسَتْ لِفُلَانٍ فَيَبُوءُ بِإِثْمِهِ

Kıyamet gününde bir adam diğer bir adamın elinden tutarak şöyle diyecek:

“Rabbim! Bu adam beni öldürdü. Bunun üzerine Allah katile:

“Onu niçin öldürdün?” der. Katil, Allah’a:

“İzzetin sadece Senin olduğunu bildirmek için öldürdüm” der. Allah da:

“İzzet sadece benimdir” der. Yine bir adam birinin elinden tutarak gelir ve şöyle der:

“Bu adam beni öldürdü.” Allah da:

“Onu niçin öldürdün?” der.

“İzzet falanın olsun için öldürdüm” der. Allah da:

“İzzet benden başkalarının olamaz” der ve o adam günahını çekmek üzere Cehenneme gider.”[1]

Ebu İmran el-Cevni rahimehullah’tan: “Cundub radiyallahu anh’e dedim ki:

إِنِّي قَدْ بَايَعْتُ هَؤُلَاءِ يَعْنِي ابْنَ الزُّبَيْرِ وَإِنَّهُمْ يُرِيدُونَ أَنْ أَخْرُجَ مَعَهُمْ إِلَى الشَّامِ فَقَالَ أَمْسِكْ فَقُلْتُ إِنَّهُمْ يَأْبَوْنَ إِلَّا أَنْ أُقَاتِلَ مَعَهُمْ بِالسَّيْفِ فَقَالَ جُنْدُبٌ حَدَّثَنِي فُلَانٌ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ يَجِيءُ الْمَقْتُولُ بِقَاتِلِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَيَقُولُ أَيْ رَبِّ سَلْ هَذَا فِيمَ قَتَلَنِي؟ قَالَ فَأَحْسَبُهُ يَقُولُ عَلَى مَا قَتَلْتَهُ؟ فَيَقُولُ قَتَلْتُهُ عَلَى مُلْكِ فُلَانٍ فَقَالَ جُنْدُبٌ فَاتَّقِهَا

“İbnu’z-Zubeyr’e, kendileriyle Şam’a gitmek üzere biat ettim.” Bana: “Gitme” dedi. Ben:

“Onlarla beraber kılıçla savaşmam dışında bir seçeneği kabul etmiyorlar” deyince, Cundub radiyallahu anh dedi ki: “Falanın bildirdiğine göre Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

Kıyamet günü maktul katiliyle gelir ve: “Ey rabbim! Buna beni neden öldürdüğünü sor” der. Allah:  “Onu neden öldürdün?” diye sorunca, kul:

“Falanın hükümranlığı için öldürdüm cevabını verir.” Dolayısıyla sen bu işe karışma.”[2]



[1] Buhârî ve Muslim'in şartlarına göre sahih. Nesâî (3997) Taberani (10/96) Ebu Nuaym Hilye (4/147) Muhammed b. İbrahim el-Curcani Emali (14) Beyhakî (8/191) Beyhakî Şuab (4/340) el-Elbani es-Sahiha (2698) Mukbil b. Hadi Camiu’s-Sahih (1910, 1978, 3212, 3300)
[2] Buhârî ve Muslim'in şartlarına göre sahih. Ru’yani (964) Ahmed (4/63, 5/367, 375) Nesâî (3998) Beyhakî (8/191) Mukbil b. Hadi Sahihu’l-Musned (1517)

Meclislerin Keffareti

Meclislerin Keffareti
"Subhâneka'llâhumme ve bihamdik ve eşhedu en lâ ilâhe illâ ente estağfiruke ve etûbu ileyk" (Taberani 10/164, el-Elbânî Sahîhu'l-Câmi (4487)