Şeyh Mukbil b. Hadi el-Vadiî rahimehullah’a: “Pantolon giymenin hükmü nedir?”
diye soruldu.
Cevap: İslam düşmanlarına benzemektir. Rasulullah sallallahu
aleyhi ve sellem: “Kim kendisini bir kavme benzetirse onlardandır” buyurmuştur.
Eğer pantolon üzerinde (cübbe, cellabiye, uzun pardesü gibi)
bir elbise yoksa en azından mekruhtur. Ama eğer İslam düşmanlarına benzeme kastı
varsa haram sayılır ve bu kimsenin kafir olmasından korkulur.”
Kam’ul-Muânid (s.318)
Şeyh Ubeyd el-Cabirî’ye 22 Ramazan 1427 tarihinde şöyle soruldu: “Erkekler,
kadınlar ve çocuklar için pantolon giymenin ve pantolonla namazın hükmü nedir?”
Cevap: Birincisi: Pantolon müslüman erkeklerin ve müslüman
kadınların kıyafetinden değildir. Zannederim toplumumuz altmış sene önce pantolon
nedir bilmezdi. O kâfirlerin elbiselerinden girmiştir! Dinimizde müslümanın, kafirlerin
müslümanlardan ayrıştığı ve onlara has özellik haline gelen konularda kâfirlere
benzeşmesi haram kılınmıştır. Pantolon da kafirlere has olan görünüştendir.
İkincisi: Pantolonla namazın sıhhati konusu… Velilerin
çocuklarını Ehl-i İslam’ın görünüşüyle giyinmeye alıştırmaları gerekir. Bu,
velilere gerekir. Çünkü çocuk mükellef değildir. Ancak akıl sahibi ve buluğa
ermiş olan mükellef olur. Geriye namazın sıhhati meselesi kaldı. Deriz ki:
Pantolonun üzerinde (cübbe, cellabiye gibi) bir elbise yoksa namaz bâtıldır
(geçersizdir). Çünkü pantolon avreti belli eder.”