Sözlerin en doğrusu Allah'ın kelamı, yolların en hayırlısı Muhammed Aleyhisselam'ın yoludur. Dinde her sonradan çıkarılan şey bidattir.Her bidat sapıklıktır ve her sapıklık da cehennemdedir (Muslim no: 867)

Duâ

Duâ

Daru's-Sunne Neşidler

9 Ağustos 2021 Pazartesi

Şerîd es-Sulemî Hadisi Cüzzamlı’dan Kaçınmak Gerekmediğine Delildir

 İbn Teymiyye rahimehullah’ın dediği gibi, bid’at ehlinin sünnet ehline karşı delil getirmeye çalıştığı ayet veya hadisler aslında onların aleyhine delildir!

Muslim, Sahih’inde şöyle rivayet etti: “Amr b. Şerîd, babasından şöyle dediğini rivayet etti: “Sakif kabilesinin heyeti aradında cüzzamlı bir adam vardı. Nebî sallallahu aleyhi ve sellem ona haber göndererek: “Senin biatini kabul ettik, dönebilirsin” buyurdu.

Bid’at ve şirk ehli, bu hadisi hastalığın bulaşıcı olduğu iddialarına delil getirmeye çalışıyorlar. Halbuki Nebî sallallahu aleyhi ve sellem Sakif heyetindekilere cüzzamlı adamdan uzak durmalarını emretmediği gibi, onun Medine’ye girmesini, mescidinde namaz kılmasını da yasaklamamıştır! Sadece onun durumuna merhamet ederek, gelme külfetine girmemesini söylemiştir! Hatta hadisin zahiri, onun daha önce biat ettiğine delalet etmektedir. Çünkü ona: “Biatini kabul ettik, dönebilirsin” buyurmuştur. İbn Muflih el-Hanbelî dedi ki: “Ahmed ve Muslim’in Şerid b. Suveyd radiyallahu anh’den rivayetinde şöyle gelmiştir: “Sakif heyeti içinde cüzzamlı bir adam vardı. Nebî sallallahu aleyhi ve sellem ona haber göndererek: “Senin biatini kabul ettik, dönebilirsin” buyurdu. Onlara göre bu mensuhtur. Şu da muhtemeldir: İmam Ahmed, ihtiyat olarak müstehap olsa da, ondan kaçınmanın vacip olmadığını kastetmektedir. Çoğunluğun görüşü budur. En uygun olan görüş de budur inşaallahu Teâlâ…”

İbn Hubeyre, “Biatini kabul ettik, dönebilirsin” kavli hakkında dedi ki: “Bu lafız ancak bunun öncesinde biat edildiği durumda kullanılabilir. Bunun manası ancak şudur: Onun için biat hasıl olmuştur. İnsanlar onun hastalığı kendilerine bulaştıracağını zannettikleri için, heyettekilerle beraber gelmemişti. Buradan açıkça anlaşılmıştır ki, ondan uzak durmak gerekmez… Kadı Iyad da bunun çoğunluğun görüşü olduğunu zikretmiştir.” (İbn Muflih, el-Adabu’ş-Şer’iyye 3/361)

Meclislerin Keffareti

Meclislerin Keffareti
"Subhâneka'llâhumme ve bihamdik ve eşhedu en lâ ilâhe illâ ente estağfiruke ve etûbu ileyk" (Taberani 10/164, el-Elbânî Sahîhu'l-Câmi (4487)