Bid’at ehlinin bu şekilde kudurması, Allah’a hamd olsun ki
davetimizin ne kadar başarılı olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte bu kimselerin iftira ettikleri hususları belirtelim ki, davetimize nispet
edilen yalan çamurları üzerimizde kalmasın
1- Ebu Hanife hakkında benim zındık demem söz konusu
değildir. Bid’atçiler Ebu Hanife’nin eleştirilmesini hazmedemiyorlarsa Hammad
b. Ebi Suleyman, Hammad b. Seleme, Veki b. el-Cerrah, Abdullah b. el-Mubarek, Sufyan
es-Sevrî, Sufyan b. Uyeyne, el-Evzai, Buhari, Muslim, Nesai, Ahmed b. Hanbel ve
Ebu Hanife hakkında ağır sözler söylemek hususunda icma eden diğer birçok imamla
hesaplaşmalıdırlar!
2- Oy verenin müşrik olduğunu hiçbir zaman söylemediğim
gibi, bu yüzden tekfir edenlere de reddiyelerim malumdur. Ancak bid’at ehlinden
ve münafıklardan anlayış sahibi olmalarını bekleyemezsiniz. Oy kullanmanın kafirlere
benzemekten dolayı haram olduğu, bunu helal saymanın ise şirk olduğunu söylemek
ile, faillerin ayrı değerlendirilmesi farklı şeylerdir. Lakin dediğim gibi,
nifak ehli hayvanlar gibidir, belki daha aşağıdırlar, sözden anlamazlar. Bu
yüzden fiilin beyanı hakkında söylenenlerle failin hükmü hakkında söylenenleri,
hatta zaman ve zemin farklılıkları ile ilgili söylenenleri birbirine aykırı ve
çelişki zannedip bunlardan kendince saçma sapan video yapan ahmakları dahi
görmüştür bu millet.
3- Erdoğan münafık demek yanlış bir şeymiş gibi yazmış! Zira
bu sırtlan Erdoğan’ı salih lider görüyor! Oy vermeye teşvik ederek haricilik
yapan bu şahıs, Erdoğan’ı salih görerek Mürcie’nin pisliğine battıkça batıyor.
Allah habis Mürcie ve Harici akidesinin kökünü kurutsun!
4- Hiçbir zaman toplum kafir demedim, bilakis bu düşüncenin
haricilere ait bir düşünce olduğunu her daim açıkladım. Her yazım ve sohbetim
kayıt altındadır, acaba iftiracı münafık toplumu tekfir ettiğime kanıt
getirebilir mi? Tekfir ehline reddiye verdiğimin kanıtları ise aleni ortadadır.
5- Dernek açmak bid’attir ve selefi davet ile hizipçi ihvancılar
arasında en önemli fark budur. Allah’ın vechini ve ahiret sevabını uman Selefilerin
davetleri mescidlerde, dünyevi mülk ve siyaset peşinde olan hizipçilerin davetleri
ise derneklerde, mitinglerinde, oy kullanma çağrılarında, konferans
salonlarında vb. olur.
6- Bid’atçiye selam verenin zındık olduğunu da hiçbir yerde
söylemedik. İftiraya gelince arslan kesilen bu şahsın delil getirmesini istesek
fare gibi kuyruğunu kıstırıp kaçmasını görürdük.
7- Hiçbir selefi hocaya facir zındık vs. demedik. Doğrusu
selefi bir hoca görmedik! Ancak selefiliği suistimal edenlerin içyüzlerini
Allah’ın izniyle ortaya koyduk. Siz hiç "Oy kullanmak vaciptir" diyen bir selefi gördünüz mü? Böyle bir şey olabilir mi? Selef oy mu kullanıyordu ki, oy kullanan selefi olsun?
8- “İhvan en büyük düşman” sözündeki alaycı tavırla, az önce selefilik
taslayan sırtlanın bir anda kabuk değiştirip İhvanu’l-Muslimin teröristlerinin
safına geçtiğini görüyoruz! Ben hiç şaşırmıyorum, çünkü böylelerini çok gördük.
9- “Dünyanın döndüğüne inanan kafir” sözünü nispet ediyor! Sırtlan herzamanki gibi
yine tribünlere oynuyor. Modern Bilimsel Hurafeler kitabı Allah’ın lütfuyla
basıldı, Sırtlan’a tavsiye etmiyorum, çünkü böylesi karakteri bozuk
şahsiyetlerin tevbe edip de tevhid ehlinin safları arasına girmesini istemem. Çünkü
böyle kimseler ancak hastalık yayarlar.
10- “Davet amaçlı videolar haram” Yoksa kendisi naslarda açıkça büyük günahlardan hatta yaratma hususunda şirkten sayılan suretleri helal mi sayıyor? Demek sıra Allah’ın rasulü
diliyle beyan ettiği dine harp açmaya geldi! Allah’ın dini zorlarına gidiyor! Davetlerindeki amaçlara hiç girmiyorum çünkü midem kaldırmıyor.
11- “İbn Teymiyye’nin akidesi bozuk” İftiracılara vuracak
bir gem bulunamaz. İbn Teymiyye’nin akideyle ilgili bazı sözlerinde şaibeler
olduğu bir hakikattir. İbn Teymiyye
masum değildir. Lakin “akidesi bozuk” olan Ubeydullah Arslan gibilerdir.
12- “Çocuğunu okula gönderen kafir” Bu da diğer bir
iftirası. Cahiller ilim ehlinin ibarelerini anlayamayabilir, lakin cahilliğin
çaresi sorup öğrenmektir. Fakat cahiller söz sahibi kılınırsa işte burada
görüldüğü gibi fitne, kaos, iftira vb. alır başını gider.
Çocukları mevcut okullara göndermenin caiz olduğunu hiçkimse iddia edemez. Lakin bunun manası çocuğunu okula gönderen kafirdir demek değildir.
Herhalde bu sözü en cahil insanlar bile anlayabilir. Fakat, karşıdaki kişi ya cahilden öte bir şey ya da maksadı başka! Bence ikincisi.
Çocukları mevcut okullara göndermenin caiz olduğunu hiçkimse iddia edemez. Lakin bunun manası çocuğunu okula gönderen kafirdir demek değildir.
Herhalde bu sözü en cahil insanlar bile anlayabilir. Fakat, karşıdaki kişi ya cahilden öte bir şey ya da maksadı başka! Bence ikincisi.
13- “Taklid ve kıyas yoktur” Evet, bizim dinimizde böyledir.
Leküm dinikum ve lena dîn.
14- “İbn Useymin’in ve Bin Baz’ın akidesi bozuk.” Onların
akidesinin bozukluğu benim suçum değildir. Onların akidesini ben bozmadım.
15- “Hak benim sözüm, geriye kalan batıl, alim benim
başkasının sözüne itibar etmem, bizim gibi düşünmeyen zındıktır, bizden
değildir.” Sırtlanın ağzı torba değil ki büzesin! Her zaman şunu söyleriz:
"Hak Allah’ın ve rasulünün sözüdür, geriye kalan batıldır. İlim Seleften gelendir, başkasının sözüne itibar etmeyiz. Dini selefin menheciyle almayan sapıtır, bizden değildir.”
Evet, bizden aktarılan bu şekilde olmalıydı fakat, bu şekilde aktarsa hakkı söylediğimiz ortaya çıkardı. Lakin tabloyu çirkinleştirebilmek için Ubeydullah Sırtlan’ın ufak bazı değişiklikler yapması gerekiyordu, onu yapmış.
"Hak Allah’ın ve rasulünün sözüdür, geriye kalan batıldır. İlim Seleften gelendir, başkasının sözüne itibar etmeyiz. Dini selefin menheciyle almayan sapıtır, bizden değildir.”
Evet, bizden aktarılan bu şekilde olmalıydı fakat, bu şekilde aktarsa hakkı söylediğimiz ortaya çıkardı. Lakin tabloyu çirkinleştirebilmek için Ubeydullah Sırtlan’ın ufak bazı değişiklikler yapması gerekiyordu, onu yapmış.
16- “Girdiği her şehirde cemaatleri parçalayan…” Buralarda
sağolsun bana övgüler dizmiş. Lakin bu övgülere ihtiyacım yok.
Batıl ve bid’at üzere toplanmış fesat yuvalarını Allah dağıtmıştır ve bunun bir kısmında Allah beni vesile kılmışsa rabbime hamdu senalar olsun.
Bid’at ve nifak ehline karşı Sahih dinin, selefi tevhid ve sünnet menhecinin izzetini göstermişiz ki, bâtıl ehli zavallılar bunu bir kibir olarak algılamışlar!
Nefislerimizi temize çekmekten Allah’a sığınırız. Şüphesiz ki şahıslarımızın birçok kusurları, eksikleri, yanlışları vardır. Lakin ümmetin selefinin vahye dayalı menhecinden en ufak bir tereddüt duymuyor ve bu menhec ile bâtıl ehline karşı izzet duyuyoruz.
Bid’at ve nifak ehlinin, halkın teveccühünü kazanmak için bu denli iftira çamurlarına bulanmalarına ve zillet içinde boğulmalarına üzülüyor, çoğunluğun nazarında değil, alemlerin rabbi katında aziz olabilme umuduyla, kınayıcıların kınamalarına aldırmıyoruz.
Batıl ve bid’at üzere toplanmış fesat yuvalarını Allah dağıtmıştır ve bunun bir kısmında Allah beni vesile kılmışsa rabbime hamdu senalar olsun.
Bid’at ve nifak ehline karşı Sahih dinin, selefi tevhid ve sünnet menhecinin izzetini göstermişiz ki, bâtıl ehli zavallılar bunu bir kibir olarak algılamışlar!
Nefislerimizi temize çekmekten Allah’a sığınırız. Şüphesiz ki şahıslarımızın birçok kusurları, eksikleri, yanlışları vardır. Lakin ümmetin selefinin vahye dayalı menhecinden en ufak bir tereddüt duymuyor ve bu menhec ile bâtıl ehline karşı izzet duyuyoruz.
Bid’at ve nifak ehlinin, halkın teveccühünü kazanmak için bu denli iftira çamurlarına bulanmalarına ve zillet içinde boğulmalarına üzülüyor, çoğunluğun nazarında değil, alemlerin rabbi katında aziz olabilme umuduyla, kınayıcıların kınamalarına aldırmıyoruz.
Ebu Muaz el-Çubukâbâdî