Şeyh Mukbil rahimehullah şöyle demiştir: “Âlimlerin
görüşlerinden sahih olanına göre taharet üzere olmayan veya cünüp olan kişinin
mushafa dokunup okuması caizdir. Allah Teâlâ’nin: “Ona temiz kılınanlardan
başkası dokunamaz” (Vakia 79) kavli ile melekler kastedilmektedir. Nitekim
bunu İmam Malik Muvatta’ında zikreder.
“Kur’an’a tahir (temiz) olandan başkası dokunamaz”
hadisine gelince, bunun birçok rivayet yolları olup hüccet mertebesine çıkabilir.
Lakin eş-Şevkanî dedi ki: “Burada tahir (temiz) kelimesi ile kastedilen mümin
kimsedir. Çünkü Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Muhakkak ki mu’min
necis olmaz” buyurmuştur.
Yine: “Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem kafirlerin
beldelerine Kur’an ile yolculuk yapmaktan yasakladı” hadisi vardır. Ali radiyallahu
anh’ın: “Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem cünüp olmadığı sürece Kur’an
okurdu” hadisine gelince, Abdullah b. Selime el-Murahî yoluyla gelmiştir.
Onun rivayetleri bazen kabul, bazen reddedilir. Yine İbn Velid yoluyla gelen
bazı tariklerde merfu, bazısında mevkuf olarak rivayet edilmiştir. Ali radiyallahu
anh’den bu rivayet sabit olmamıştır.”
Ref’ul-Lisam (s.158-159)