Şeyh Mukbil rahimehullah, Şeyh el-Elbani rahimehullah
hakkında şöyle dedi: “Onun büyük bir heybeti vardı. Hatta Halid el-Muezzin,
şeyhe “İhtiyaçlarınızı giderme hususunda gizlilikten yardım alın” hadisi
hususunda reddiye verince kitabı matbaaya arz etti, bastırtamadı. Sadece
Mektebetu’r-Ruşd, kitabın kapağına mektebenin logosunun konmaması şartıyla
bastı.
Yine bid’atçiler de ondan korkardı. Ben size soruyorum: Şeyh
Abdulaziz b. Abdillah b. Baz ve Şeyh el-Elbani gibi bid’atçilerin kendisinden
korktuğu başka kim var?
Onların bu iki şeyhten hoşlanmayışları alemdeki etkilerinin
göstergesidir. Lakin Selefi’lik bu iki şeyhin vefatı ile yok olacak değildir. Rasûlullah
sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurur: “Ümmetimden hak üzere savaşarak
galip gelen bir taife kıyamet gününe kadar eksik olmayacak, İsa b. Meryem aleyhi's-selâm
nüzul edecek, emirleri ona: “Gel bize namazı kıldır” diyecek, o da: “Hayır, Allah’ın
bu ümmete ikramı olarak siz birbirinize imam kılındınız” diyecektir.” Buhârî ve
Muslim rivayet etmişlerdir. (Abdulhamid el-Hacuri dedi ki Bunu Muslim (156) Cabir
radiyallahu anh’den rivayet etmiştir.)
Ama onların benzerinin mevcud olduğunu bilmiyorum. Allah’a
hamd olsun kendisinde anlayış ve ilim bulunanlar bid’atçilere reddiye
vermektedir. Önemli olan; bu iki şeyhin vefatı ile sünnet ehlinin ümitsizliğe
düşmemeleridir. Zira Allah dinini koruyucudur.
Bu zamanda o iki şeyhin benzeri yoktur. Allah ikisine de
rahmet etsin. (Şeyh el-Elbani rahimehullah 21 Cemadiye’s-Sani 1420 Cumartesi
günü ikindi vakti vefat etmiştir.)
Ebu Abdirrahman Mukbil b. Hadi el-Vadiî rahimehullah dedi
ki: “Kendileriyle sadece birkaç oturumumuz olmuşsa da biz kendimizi onların öğrencilerinden
sayarız. Onlar ehl-i sünnetin iki imamıdırlar.” (Tarih: 24 Cemadiye’s-Sani
1420)
Keşfu’l-Lisam (s.336-337)