Sözlerin en doğrusu Allah'ın kelamı, yolların en hayırlısı Muhammed Aleyhisselam'ın yoludur. Dinde her sonradan çıkarılan şey bidattir.Her bidat sapıklıktır ve her sapıklık da cehennemdedir (Muslim no: 867)

Duâ

Duâ

Daru's-Sunne Neşidler

2 Aralık 2023 Cumartesi

Pantolon Giymenin Hükmü - Şeyh Mukbil ve Ubeyd el-Cabirî'nin Fetvaları

 

Şeyh Mukbil b. Hadi el-Vadiî rahimehullah’a: “Pantolon giymenin hükmü nedir?” diye soruldu.

Cevap: İslam düşmanlarına benzemektir. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Kim kendisini bir kavme benzetirse onlardandır” buyurmuştur.

Eğer pantolon üzerinde (cübbe, cellabiye, uzun pardesü gibi) bir elbise yoksa en azından mekruhtur. Ama eğer İslam düşmanlarına benzeme kastı varsa haram sayılır ve bu kimsenin kafir olmasından korkulur.”

Kam’ul-Muânid (s.318)


Şeyh Ubeyd el-Cabirî’ye 22 Ramazan 1427 tarihinde şöyle soruldu: “Erkekler, kadınlar ve çocuklar için pantolon giymenin ve pantolonla namazın hükmü nedir?”

Cevap: Birincisi: Pantolon müslüman erkeklerin ve müslüman kadınların kıyafetinden değildir. Zannederim toplumumuz altmış sene önce pantolon nedir bilmezdi. O kâfirlerin elbiselerinden girmiştir! Dinimizde müslümanın, kafirlerin müslümanlardan ayrıştığı ve onlara has özellik haline gelen konularda kâfirlere benzeşmesi haram kılınmıştır. Pantolon da kafirlere has olan görünüştendir.

İkincisi: Pantolonla namazın sıhhati konusu… Velilerin çocuklarını Ehl-i İslam’ın görünüşüyle giyinmeye alıştırmaları gerekir. Bu, velilere gerekir. Çünkü çocuk mükellef değildir. Ancak akıl sahibi ve buluğa ermiş olan mükellef olur. Geriye namazın sıhhati meselesi kaldı. Deriz ki: Pantolonun üzerinde (cübbe, cellabiye gibi) bir elbise yoksa namaz bâtıldır (geçersizdir). Çünkü pantolon avreti belli eder.”  


Meclislerin Keffareti

Meclislerin Keffareti
"Subhâneka'llâhumme ve bihamdik ve eşhedu en lâ ilâhe illâ ente estağfiruke ve etûbu ileyk" (Taberani 10/164, el-Elbânî Sahîhu'l-Câmi (4487)