Sözlerin en doğrusu Allah'ın kelamı, yolların en hayırlısı Muhammed Aleyhisselam'ın yoludur. Dinde her sonradan çıkarılan şey bidattir.Her bidat sapıklıktır ve her sapıklık da cehennemdedir (Muslim no: 867)

Duâ

Duâ

30 Kasım 2025 Pazar

Ebu Arafe'nin Kunut Kelimesi Hakkındaki Saptırmasına Cevap

 

Günümüzde hangi hatiplerin bid’atçi olduklarını anlamak için âlim olmaya gerek yok. Zira onların çoğu video sureti çekerek şirke yakın bir büyük günahı açıktan işliyorlar, bunu dinî davette kullanmalarıyla alenî olarak bid’at sergiliyorlar. Kimisi bunu helal sayarak daha beter bir şirke batıyor! Bu kimselerin sapıklığını görmek için derin bir ilim gerekmiyor!

Video suretini helal sayan sapık hatiplerden biri olan Salahuddin Ebu Arafe bir videosunda özetle diyor ki, “Vahhabiler dua ibadettir diye Allahtan başkasına dua edenleri tekfir ediyorlar. Şükür de ibadettir, hâlbuki Allah’tan başkasına şükür meşrudur. İnsanlara teşekkür etmeyen Allaha şükretmiş olmaz. Sorun bakalım onlara kunut ibadet değil midir? Değildir derlerse Allah’ı ve rasulünü yalanlamış olurlar...”

Sonra kunutun ibadet olduğuna dair ayetler zikrediyor ve

وَمَنْ يَقْنُتْ مِنْكُنَّ لِلَّهِ وَرَسُولِهِ وَتَعْمَلْ صَالِحًا نُؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَيْنِ

Sizden kim, Allah'a ve rasûlüne kunut (itaat) eder ve sâlih amel işlerse ona mükâfatını iki kat veririz.” (Ahzab 31) ayetini öne sürerek:  Haydi buna da şirk deyin” manasında sözler ediyor!

Bu adam sırf “Sadece Kur’ân ve sünneti delil kabul ediyor, kıyasa reddiye veriyor” yahut birçok konuda hakkı söylüyor diye Ehl-i Sünnet olduğunu zannedenler olabilir. Lakin bu adam kıyası inkar etse de sapıktır. Çünkü menheci bozuktur. Salih selefin menhecini menhec edinmemektedir. Şüphesiz doğru menhec, Kur’ân ve Sünneti, salih selefin menheciyle esas almaktır. Her “Kur’ân ve sünnet” diyen hak üzere değildir. Kur’ân ve sünnet dediği halde salih selefin menhecini hiçe sayan nice sapıklar vardır.

Salahuddin Ebu Arafe’nin Kovit plandemisi zamanında cemaatle namazları yasaklayanlara, saflar arasına mesafe koyanlara itiraz ettiğini, tekfiri vacip olan bu kimseleri tekfir ettiğine de şahit olmadık. Halbuki kendisi güya gördüğü her münkere itiraz etmeye çalıştığını izhar eden birisi, ama hakkın açıklanması gereken yerde sükut ediyor! Bu da onun bu apaçık küfrü küfür görmemekle kendisinin de bu küfre razı olduğuna delalet etmektedir.

Yukarıda kunut kelimesi hakkında Ebu Arafe’nin sözleri de kendisinin ne kadar ahmak biri olduğunu göstermektedir. Lakin edebiyatı o kadar kuvvetli ki, onu dinleyenler bu ahmakça sözleri hak zannediyorlar!

Vahhabi olmaktan (İbn Abdilveehab'ı veya başka alimleri taklit etmekten) Allah'a sığınırım, lâkin, tevhidi beyan için cevap olarak derim ki, Ebu Arafe Vahhabilere karşı düşmanlık taasubuyla kendisine hiç yakışmayan cahilce mugalatalara batmış durumdadır. Kıyası reddeden biri olmasına rağmen şükür ile duayı kıyaslaması absürt bir yaklaşımdır.

Dua Allah’ın yalnızca kendisine tahsis ettiği ibadetlerdendir. Secde gibi. Nitekim Kur’ân ve sünnette duada Allahın birlenmesinin ve başkasına yöneltilmemesinin zorunlu oluşuna dair birçok naslar vardır ve malumdur.

Şükür ise Allah’ın meşru kılmasıyla başkalarına da yönlendirilebilecek bir fiildir. Sevgi ve korku fiilleri de bu şekildedir.

Ebu Arafe aynı madrabazlığı kunut kelimesi hakkında da yapıyor! Halbuki Katade b. Diame rahimehullah demiştir ki

“Kur’ân’daki bütün kunut kelimeleri itaat anlamındadır.” Bunu Abdurrazzak tefsirinde hasen isnadla rivayet etmiştir.

Ebu Arafe böylece ıstılahlar üzerinden laf canbazlığı yapıyor ve “Kunut da bir ibadet değil mi?” diye soruyor. Yani onun sorusu “İtaat de, bir ibadet değil mi?” demektir. Böyle abes bir soruda mantık aranır mı?

Allah’a itaat edilmesi ibadet olduğu gibi, rasule itaat ve bizden olan ulu’l-emre, ana babaya itaat de birer ibadettir, ama bunlara itaat Allah’a ibadettir.

Yani rasule kunut da Allah’a ibadettir. Kur’ân ve sünnet nasları Allah’tan başkalarına şükür/teşekkür etmeye, rasule kunut etmeye cevaz verdiği için bunları meşru kabul ederiz.

Şimdi Ebu Arafe’ye biz soralım: “Kur’an ve sünnette duanın Allah’tan başkasına yönlendirilmesinin cevazını bulabiliyor musun? "Allah ile beraber başka bir ilaha dua etme" (Kasas 88, Şuara 213) kavli gibi birçok ayetleri görmezden mi geleceksin?

Meclislerin Keffareti

Meclislerin Keffareti
"Subhâneka'llâhumme ve bihamdik ve eşhedu en lâ ilâhe illâ ente estağfiruke ve etûbu ileyk" (Taberani 10/164, el-Elbânî Sahîhu'l-Câmi (4487)