Soru: “İkindi namazını kılan imamın arkasında öğle namazını
kıldık. Bazı insanlar geldiler ve bizi tenkid ettiler. Biz de tenkitlerine dair
onlardan delil istedik. Delil getiremediler ve onlar bizden delil istediler. Lakin
biz işittiğimiz, fakat Nebî sallallahu aleyhi ve sellem’den sabit olup
olmadığını bilmediğimiz bir hadisten başkasını bilmiyorduk. Bu hadise göre Muaz
b. Cebel radiyallahu anh Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem ile beraber
mescidinde namaz kıldıktan sonra mahallesine dönüp kardeşlerine namazı
kıldırırdı. Eğer sabit ise bu hadisten dolayı imam ile cemaatin niyetlerinin
farklı oluşlarının Nebî sallallahu aleyhi ve sellem zamanında meydana geldiği
görüşündeyiz. Bu meselede sizin görüşünüz nedir?
Şeyh Muqbil b. Hadî rahimehullah’ın cevabı: “Bu inşaallah
caizdir. Hadis sahihtir, hatta muttefakun aleyhtir. En sahih hadislerdendir. Sahihu
Muslim’de korku namazının şekilleri hakkında başka bir hadis daha vardır. Nebî
sallallahu aleyhi ve sellem bir cemaate iki rekat kıldırmış, sonra selam
vermiş, sonra diğer bir cemaate iki rekat kıldırmıştır. Bu, cemaat ile imamın
niyetlerinin farklı olabileceğine delildir. İnşaallah bu meşrudur, bunda bir
sakınca yoktur.”
Şeyh Mukbil'in Kurratu'l-Ayn Fi Ecvibeti Kaidi'l-Alâbî adlı risalesinden tercüme eden: Ebu Muaz