Fransa'da tesettürlü bazı kadınların havuzlara ve spor salonlarına topluca gitmelerinin yaygınlaşması üzerine bu mesele hakkında sorulmuştur.
Bu meselede dikkat edilmesi gereken bazı hadisler varid olmuştur:
Aişe radıyallahu anha’dan:
“Aişe radıyallahu anha’nın yanına hamama giren kadınlar gelince, Rasulullah
sallallahu aleyhi ve sellem’in şöyle buyurduğunu rivayet etti:
ما من امرأة وضعت ثيابها في غير بيتها
إلا هتكت سترا بينها وبين الله عز و جل
"Herhangi bir kadın
evinin dışında dış elbisesini (çarşafını) çıkarırsa Allah Azze ve Celle onun
üzerinden hıfzu himayesini kaldırır."[1]
Saib rahimehullah
anlatıyor: “Bazı kadınlar Nebî sallallahu aleyhi ve sellem’in eşi Ummu Seleme
radıyallahu anha’nın yanına girdiler. Onlara: “Sizler kimlersiniz?” diye sordu.
Dediler ki: “Humus’luyuz.” Umm Seleme radıyallahu anha: “Şu hamamları olan yerin
halkı mısınız?” dedi. Onlar: “Bir sakıncası mı var?” dediler. Umm Seleme
radıyallahu anha da dedi ki: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in şöyle
buyurduğunu işittim:
أَيُّمَا امْرَأَةٍ نَزَعَتْ
ثِيَابَهَا فِي غَيْرِ بَيْتِهَا خَرَقَ اللَّهُ عَنْهَا سِتْرَهُ
“Herhangi bir kadın,
elbisesini evi dışında çıkarırsa, Allah onun perdesini parçalar”[2]
Muaz b. Enes rahimehullah
ve başkaları anlatıyor: “Nebî sallallahu aleyhi ve sellem
Ummu’d-Derda radıyallahu anha’yı hamamdan gelirken görünce: “Nereden geliyorsun
ey Ummu’d-Derda?” dedi. O da: “Hamamdan geliyorum ey Allah’ın rasulü!” dedi.
Bunun üzerine Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem:
أيما امرأة وضعت ثيابها في غير بيتها
هتكت مابينها وبين الله من ستر
“Herhangi bir kadın
elbisesini evinden başka yerde çıkarırsa Allah ile kendisi arasındaki perdeyi
parçalamış olur” buyurdu.”[3]
Cabir radıyallahu anh’den:
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
من كَانَ يُؤمن بِاللَّه وَالْيَوْم
الآخر فَلَا يدْخل حليلته الْحمام وَمن كَانَ يُؤمن بِاللَّه وَالْيَوْم الآخر
فَلَا يدْخل الْحمام إِلَّا بمئزر وَمن كَانَ يُؤمن بِاللَّه وَالْيَوْم الآخر
فَلَا يجلس على مائدة يدار عَلَيْهَا الْخمر
“Allah’a ve ahiret
gününe iman eden kimse hanımını hamama sokmasın. Allah’a ve ahiret gününe iman
eden kimse hamama peştemalsiz girmesin. Allah’a ve ahiret gününe iman eden
kimse üzerinde içki içilen sofraya oturmasın.”[4]
Şeyh Ebu Zerr el-Kalmuni bu hadislerle ilgili olarak
şöyle demiştir: “Buradaki hamamlar, umumi ifade olup, kadınlara has olanlardır. (buna rağmen yasaklanmıştır)
Bu hadis, yüzme yerleri ve yazlıkları da kapsar. Allah Müslümanların
kadınlarını buralardan korusun. Buna göre Müslüman kadının, avretini muhafaza
eden Müslüman kadınların yanında, erkeklerin görmesinden emin olduğu yerde dış
elbisesini indirmesi caizdir. Bilinmektedir ki, kadının kadına karşı avreti diz
ile göbek arasıdır. Bunun dışındaki yerlere Müslüman kadın bakabilir. Ancak
müşrike kadın yabancı erkek hükmündedir. Mecbur kalmadıkça Müslüman kadının,
müşrike kadın yanında avretini açmaması gerekir. Bundan dolayı Müslüman kadının
avretini başka bir kadının yanında açması caiz değildir. Hatta annesi,
kızkardeşi ve kızı dahi olsa, doğum ve hastalığın tedavisi gibi zaruretler
dışında avretini açamaz.”[5]
[1] Sahih. Ahmed (6/41,
173, 198, 267) Ebu Davud (4010) Ebu Davud Tayalisi (1518)
Tirmizi (2803) İbni Mace (3750) Darimi
(2651) İshak b. Rahuye (3/915) Beyhaki Şuab (6/157) Hakim (4/321) Taberani Evsat (5/84, 7/100) Ebu
Ya’la (8/139) Nuaym b. Hammad Fiten (2/620) Hatib Tarih (3/58) Hatib Muvaddahu
Evham (1/357) Abdurrezzak (1/294)
[2]
Hasen. Hakim (4/321) Ahmed (6/301) Ebu Ya’la (12/460) Taberani (23/314,
402) Beyhaki Şuab (6/158)
[3]
Hasen. Taberani (24/252, 255, 25/73) Ahmed (6/361) Dulabi, el-Kuna
(1891) İbn Asakir Tarih (37/313) el-Elbani es-Sahiha (3442)
[4]
Sahih. Hakim (4/320) Tirmizi (2801) Ahmed (3/339) Ebu Ya’la (3/435)
Taberani Evsat (1/212, 2/194, 3/69, 8/141) Beyhaki Şuab (5/12)
[5]
El-Kalmuni, Fefirru İlallah (s.270)