İbn Katan el-Fasi, İhkamu’n-Nazar’da
(s.240-241) şöyle demiştir: “Mesele: Kocanın babası, kadının ziynetini
gösterebileceği kimseler arasında zikredilmiştir. Ancak kocanın dedesi ve
yukarıya doğru dedelerine aynı şekilde ziynetini göstermesi caiz midir?
Bu ihtimalli bir konudur. Bana
göre zahir olan bunun men olunmasıdır. Çünkü kadına cilbabını başının üzerinden
indirmesi emredilmis ve ayette zikredilenler dışında kalan kimselere açması
yasaklanmıştır. Kocanın dedesi ise ayette geçmemektedir. El-Eb (baba) kelimesi hakikatte
doğrudan kocanın babası hakkında kullanılmaktadır. Yukarıdakiler (dedeler)
hakkında kullanımı mecazdır. Lafzın aynı
anda hem hakiki manasında hem de mecazi anlamında yorumlanması uygun değildir. Bundan
dolayı ayetteki “baba” kelimesinin yalnızca doğrudan kocanın babası hakkında
kullanılmış olması gerekir.