Asrımızın bid'atçi münafıkları Salih Selefin menhecine tutunan birilerini gördükleri zaman: "Üslupsuz" diye nitelemektedirler. Lakin "Üsluplu" diye iddia ettikleri koyun postu giyinmiş kurtlar, Nebi sallallahu aleyhi ve sellem'in sünnetini öldürmekte, kelam ve felsefeyi ihya etmekte, bazısı Mutezile akidesini, diğer bazısı hariciliği, bir diğeri taklitçi sufiliği "selefilik" diye yutturmakta, kötülükler emredilip, iyilikler yasaklanmaktadır.
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in getirdiklerini ellerinin tersiyle itmeyi yol edinmeye karşı çıkılıp, dinin düşmanları ifşa edildiğinde: "Fer'î meseleden dolayı Müslümanların arasına ateş atıyor" suçlamasını yapanların ağızlarından çıkanlar, kalplerindekinden daha küçüktür! Hangi fer'î mesele ey gafil! Bizim dinimizin tamamı Rasul'e ittiba edip, onun getirdiklerine aykırı olan her şeyi reddetmekten ibarettir!
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in getirdiklerini ellerinin tersiyle itmeyi yol edinmeye karşı çıkılıp, dinin düşmanları ifşa edildiğinde: "Fer'î meseleden dolayı Müslümanların arasına ateş atıyor" suçlamasını yapanların ağızlarından çıkanlar, kalplerindekinden daha küçüktür! Hangi fer'î mesele ey gafil! Bizim dinimizin tamamı Rasul'e ittiba edip, onun getirdiklerine aykırı olan her şeyi reddetmekten ibarettir!
İbn Mes'ud radıyallahu anh'ın rivayet ettiği hadiste Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
"Kıyamet gününde insanların en şiddetli azap görecek olanları bir peygamber öldüren veya bir peygamber tarafından öldürülen kimse, ilimsiz olarak insanları saptıran kimse ve suret (ruh taşıyan canlıların resim ve heykellerini) yapan kimsedir.” Sahih. Ahmed (1/407) Taberani (10/211) Bezzar (5/138) Tahavi Şerhu Muşkili’l-Asar (6) Şeceri Emali (271) İbn Ebi’d-Dunya Sıfatu’n-Nar (105) el-Elbani es-Sahiha (281)
"Kıyamet gününde insanların en şiddetli azap görecek olanları bir peygamber öldüren veya bir peygamber tarafından öldürülen kimse, ilimsiz olarak insanları saptıran kimse ve suret (ruh taşıyan canlıların resim ve heykellerini) yapan kimsedir.” Sahih. Ahmed (1/407) Taberani (10/211) Bezzar (5/138) Tahavi Şerhu Muşkili’l-Asar (6) Şeceri Emali (271) İbn Ebi’d-Dunya Sıfatu’n-Nar (105) el-Elbani es-Sahiha (281)
Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'in sünnetlerinin ölmesi için çalışan peygamberi öldüren gibidir. Zira aslolan ceset değil, O'nunla gönderilen hidayettir.
O peygamberleri öldürenlerin Allah'ı inkar eden kimseler olduklarını mı sanıyorsunuz? Bilakis onlar amel sahibi olan kimseydiler. Nitekim Allah Teala onlar hakkında şöyle buyuruyor:
"İşte onlar dünyada da ahirette de amelleri boşa gidenlerdir." (Al-i İmran 22)
"İşte onlar dünyada da ahirette de amelleri boşa gidenlerdir." (Al-i İmran 22)
Nebi Sallallahu aleyhi ve sellem'in sünnetine karşı didişenlerin bir takım amellere sahip olmaları da aldanmanıza sebep olmasın!
Muhammed
b. Sûka’dan: “Nuaym b. Ebi Hind bana Ebu Ubeyde b. El-Cerrah ile Muaz b. Cebel radıyallahu
anhuma’nın Ömer radıyallahu anh’a yazdıkları mektubu gösterdi. Şöyle yazıyordu:
“Ebu Ubeyde b. El-Cerrah ve Muaz b. Cebel’den Ömer b. El-Hattab’a. Selam
üzerine oldun. Gelelim ana meseleye. Hiç şüphesiz biz seni tanıdık. Senin sahip
olduğun vazife çok mühim iştir. Bu ümmetin tamamının emirliği sana tevdi
edildi. Önünde düşük ve şerefli, düşman olan ve doğru sözlü olan insanlar
oturuyor. Her birinin adaletten bir payı vardır. Ey Ömer! Adalet konusunda
nasıl olduğuna bak! Biz seni yüzlerin boyun eğdiği ve zelil olduğu, kalplerin
kuruduğu, Melik (Allah)’ın hücceti karşısında bütün hüccetlerin kesildiği bir
günden sakındırıyoruz. Melik, onlara azametiyle galip gelmiştir. Bütün mahlukat
O’na karşı zelildir. O’nun rahmetini umar ve azabından korkarlar. Biz bu
ümmetin durumunun ahir zamanda aleni kardeşler ve gizli düşmanlar olmaya
döneceğini konuşurduk. Bu mektubumuzun, kalplerimize doğan düşüncelerden başka
türlü anlaşılmasından Allah’a sığınırız. Biz bu mektubu sadece sana nasihat
olsun diye yazıyoruz. Selam üzerine olsun.”
Ömer radıyallahu anh de şöyle cevap
yazdı:
“Ömer’den Ebu Ubeyde b. El-Cerrah ve Muaz b. Cebel’e! Selam üzerinize
olsun. Mektubunuzda beni tanıdığınızı, benim yüklendiğim durumun benim için
önemli olduğunu, bu ümmetin tamamının emirliğinin bana tevdi edildiğini, önümde
düşük ve şerefli, düşman ve doğru sözlü olan insanların oturacağını, her
birinin adaletten bir payı olduğunu söylüyorsunuz. “Adalet konusunda konumunun
ne olduğuna bak ey Ömer!” diye yazmışsınız. Bu konuda Ömer’e, Allah’ın
muvaffakiyetinden başka kimsenin gücü ve kuvveti fayda etmez. Beni eski, bizden
önceki ümmetlerin sakındırıldığı şeyden sakındırıyorsunuz. Gece ve gündüzün
değişmesi, insanların ecelleriyledir. Bu ikisi her uzağı yakınlaştırır. Her
yeni şeyi getirir, nihayet insanlar cennet ve cehennemdeki yerlerine giderler.
Bu ümmetin durumunun ahir zamanda aleni kardeşler, gizli düşmanlar olmaya
dönüşeceğiyle beni korkuttuğunuzu yazmışsınız. Siz onlar değilsiniz. Bu zaman
dediğiniz zaman değildir. Dediğiniz zamanda korku ve dünyaya rağbet zuhur
edecektir. İnsanların birbirine rağbeti, dünyalarını düzeltmek için olacak.
Mektubunuzun kalplere doğan düşüncelerin dışında başka şekilde anlayacağımdan
Allah’a sığınırız diye yazmışsınız. Bu mektubu bana nasihat olsun diye
yazdığınızı belirtmişsiniz. Doğru söylediniz. Bana mektup yazmayı ihmal
etmeyin. Çünkü benim size ihtiyacım var. Selam üzerinize olsun."
Taberani (20/32) İbnu'l-Munzir Tefsir (327) Ebu Nuaym Hilye (1/237) isnadı sahihtir.