Sıkça sorulan soru şu: Neden bazı dindarlar, sanki tacizciyi haklı çıkarıyormuş ya da suçu hafifletiyormuş gibi, her taciz olayında açılıp saçılma ve giyimden bahsetmekte ısrar ediyorlar?
Cevap: Aslında durum tam tersinedir. Zira taciz olayları açılıp
saçılmanın zararının hafife alındığını göstermektedir. Nitekim birçok laiklere
göre namus suçları hakkında konuşmak, mutlak olarak gayri meşru ilişkileri
haklı çıkarmaya sebep olmaktadır.
Hakikatte taciz, Müslümanlar tarafından
da, kâfirler tarafından da ittifakla kötülenmektedir. Birçok kimse taciz suçu
işleyen kimsenin cezalandırılması ve hatta hadım edilmesi konusunda rahatça
konuşurken, hırsızın elinin kesilmesi hakkında konuşmayı ise şiddetle
reddetmektedir!
Lakin açılıp saçılma konusu
ihtilaf alanıdır! Feministler ve Liberaller kadının giyim şeklinin mutlak
olarak kişisel özgürlük olduğunu söylüyorlar. Toplumun birçok fertleri bu düşünceden
etkilenmektedir! Bu fikirlerin yayıldığını ancak kör inkar eder! Bu yüzden tacizciler
ve yapılanları görmezden gelmeye çağıranlar kötülenmekle beraber, bu olayların
bahsi geçen sapkın düşüncelere teşvik için istismar edilmesinin de önünü kesmek
gerekir.
Aklı başında olan herkesin
bildiği üzere akılları aydınlatan Kur’ân ve sünnet nasları, açılıp saçılma ile
günahkârların kadına tamah etmesi arasındaki alakaya işaret etmektedir. Allah Teâlâ
şöyle buyurmuştur:
“Ey Nebî’nin hanımları! Siz, kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Eğer
sakınıyorsanız, çekici bir eda ile konuşmayın; sonra kalbinde hastalık bulunan
kimse ümide kapılır. Güzel söz söyleyin” (Ahzab 32)
Rabbinin emrine aykırı davranarak çekici eda ile
sözü yumuşatan kadına, kalbinde hastalık bulunan fasıklar tamah eder. Böylece
bu fasık adamların kötülenmesi gibi, Allah’ın emrine aykırı davranan bu kadın
da kötülenmeyi hak eder.
Toplumda hiç fasık adamlar yokmuş gibi konuşmak
veya tacizden koruyan, ama karşılıklı rızaya dayalı zina ilişkilerinden ve
zinanın mukaddimelerinden korumayan kanunlar bulunmasından bahsetmek, asla uygulaması
olmayan, ütopik bir konuşma olur. Hakikatte böyle bir konuşma asla tacizleri
sona erdiren köklü bir konuşma olmaz!
İnsanlar sadece tacizciye ve açılıp saçılan kadına
odaklanıyorlar da, açılıp saçılmak sebebiyle eziyet veren kadına karşı nefsini
kötülükten engelleyen tarafı unutuyorlar!
Kadının açılıp saçılması sebebiyle eziyete
uğrayan, fakat iffetinden dolayı bir kötülükten nefsini engelleyen kimseler bu konunun
gerçek mazlumları değiller midir?