Yönetici Otoritesi
İçin Müslümanlarla Savaşırsa Onunla Beraber Savaşılamaz
İbn Mesud radıyallahu anh’den: Nebî sallallâhu aleyhi
ve sellem şöyle buyurdu:
يَجِيءُ
الرَّجُلُ آخِذًا بِيَدِ الرَّجُلِ فَيَقُولُ يَا رَبِّ هَذَا قَتَلَنِي فَيَقُولُ
اللَّهُ لَهُ لِمَ قَتَلْتَهُ؟ فَيَقُولُ قَتَلْتُهُ لِتَكُونَ الْعِزَّةُ لَكَ فَيَقُولُ
فَإِنَّهَا لِي وَيَجِيءُ الرَّجُلُ آخِذًا بِيَدِ الرَّجُلِ فَيَقُولُ إِنَّ هَذَا
قَتَلَنِي فَيَقُولُ اللَّهُ لَهُ لِمَ قَتَلْتَهُ؟ فَيَقُولُ لِتَكُونَ الْعِزَّةُ
لِفُلَانٍ فَيَقُولُ إِنَّهَا لَيْسَتْ لِفُلَانٍ فَيَبُوءُ بِإِثْمِهِ
“Kıyamet gününde bir adam diğer bir adamın
elinden tutarak şöyle diyecek:
“Rabbim!
Bu adam beni öldürdü. Bunun üzerine Allah katile:
“Onu
niçin öldürdün?” der. Katil, Allah’a:
“İzzetin
sadece Senin olduğunu bildirmek için öldürdüm” der. Allah da:
“İzzet
sadece benimdir” der. Yine bir adam birinin elinden tutarak gelir ve şöyle der:
“Bu adam
beni öldürdü.” Allah da:
“Onu
niçin öldürdün?” der.
“İzzet
falanın olsun için öldürdüm” der. Allah da:
“İzzet
benden başkalarının olamaz” der ve o adam günahını çekmek üzere Cehenneme gider.”[1]
Ebu
İmran el-Cevni rahimehullah’tan: “Cundub radiyallahu anh’e dedim ki:
إِنِّي
قَدْ بَايَعْتُ هَؤُلَاءِ يَعْنِي ابْنَ الزُّبَيْرِ وَإِنَّهُمْ يُرِيدُونَ أَنْ أَخْرُجَ
مَعَهُمْ إِلَى الشَّامِ فَقَالَ أَمْسِكْ فَقُلْتُ إِنَّهُمْ يَأْبَوْنَ إِلَّا أَنْ أُقَاتِلَ مَعَهُمْ
بِالسَّيْفِ فَقَالَ جُنْدُبٌ حَدَّثَنِي فُلَانٌ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ يَجِيءُ الْمَقْتُولُ بِقَاتِلِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَيَقُولُ
أَيْ رَبِّ سَلْ هَذَا فِيمَ قَتَلَنِي؟ قَالَ فَأَحْسَبُهُ يَقُولُ عَلَى مَا قَتَلْتَهُ؟
فَيَقُولُ قَتَلْتُهُ عَلَى مُلْكِ فُلَانٍ فَقَالَ جُنْدُبٌ فَاتَّقِهَا
“İbnu’z-Zubeyr’e,
kendileriyle Şam’a gitmek üzere biat ettim.” Bana: “Gitme” dedi. Ben:
“Onlarla
beraber kılıçla savaşmam dışında bir seçeneği kabul etmiyorlar” deyince, Cundub
radiyallahu anh dedi ki: “Falanın bildirdiğine göre Rasulullah sallallahu
aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Kıyamet
günü maktul katiliyle gelir ve: “Ey rabbim! Buna beni neden öldürdüğünü sor”
der. Allah: “Onu neden öldürdün?” diye
sorunca, kul:
“Falanın
hükümranlığı için öldürdüm cevabını verir.” Dolayısıyla sen bu işe
karışma.”[2]
[1] Buhârî ve Muslim'in şartlarına göre sahih.
Nesâî (3997)
Taberani (10/96) Ebu Nuaym Hilye (4/147) Muhammed b. İbrahim el-Curcani
Emali (14) Beyhakî (8/191) Beyhakî Şuab (4/340) el-Elbani es-Sahiha (2698)
Mukbil b. Hadi Camiu’s-Sahih (1910, 1978, 3212, 3300)
[2] Buhârî ve Muslim'in şartlarına göre sahih.
Ru’yani (964) Ahmed (4/63, 5/367, 375) Nesâî (3998) Beyhakî (8/191) Mukbil b.
Hadi Sahihu’l-Musned (1517)